يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷

سمینار افزایش تولید ماهی قزل آلا در اراک

سمینار تخصصی پرورش ماهی قزل آلا به منظور افزایش تولید ماهی قزل آلا در واحد سطح در اراک برگزار شد.حضور در بازار چین و اروپا از برنامه‌های اتحادیه ماهیان سرد آبی کشور
سمینار افزایش تولید ماهی قزل آلا در اراک
به گزارش توليد ايرانی؛ نبی زاده رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی ماهیان سرد آبی کشور در این سمینا ر گفت: حضور در بازار چین و کشور‌های اروپایی با محوریت افزایش تولید و درآمدزایی ارزی صنعت آبزی پروری کشور از برنامه‌های این اتحادیه است که نیازمند تأمین زیر ساخت است که اکنون ضعیف است.

نبی زاده با بیان اینکه واحد‌های آبزی پروری کشور برای موفقیت در حوزه صادرات باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند افزود: تقویت زیرساخت‌ها گام نخست آن است گشایش بازار بزرگ کشور چین بر روی تولیدات ماهیان سردآبی کشور موجب اصلاح قیمت و رفع بسیاری از مشکلات فعالان این بخش می‌شود.

وی با اشاره به سفارش کشور ارمنستان برای واردات هفته‌ای ۱۰۰ تن ماهی سرد آبی از ایران، اضافه کرد: زمینه حضور محصولات تولیدی واحد‌های پرورش ماهیان سرد آبی از سه سال گذشته در بازار کشور روسیه با اقدامات و تلاش‌های این اتحادیه فراهم شده است.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی ماهیان سرد آبی کشور بیان کرد: تولید سوسیس و کالباس ماهی با استاندارد‌های لازم توسط بخش خصوصی از یک ماه قبل کلید خورده و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است و تلاش‌هایی نیز از سه سال قبل برای حضور تولیدات ماهیان سردآبی در بازار چین انجام گرفته و نتایج مثبتی از آن حاصل شده است.

وی ادامه داد: نظام نامه‌ای برای صادرات این محصولات وجود ندارد و امید می‌رود که با تعریف این نظام نامه زمینه صادرات اقلام آبزی کشور فراهم شود و انعقاد تفاهم نامه بهداشتی در سازمان شیلات و تعریف استاندار‌های لازم در زمینه تولیدات ماهیان سردآبی می‌تواند زمینه ساز حضور شاغلان این بخش در بازار‌های کشور‌های اروپایی و چین باشد.

پیگیری می‌کند مکانیزه کردن سیستم‌های آبزی پروری استان مرکزی
مدیر شیلات استان مرکزی در حاشیه این نشست د گفت: یکی از اهدافی که شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی در چند سال اخیر پیگیری می‌کند مکانیزه کردن سیستم‌های آبزی پروری است که این سیستم می‌تواند عملکرد تولید واحد‌های آبزی پروری را افزایش دهد.
اکبری افزود: با بیان اینکه امسال دو پروژه صنعتی آبزی پروری در استان شروع به کار کرده است تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در واحد‌های آبزی پروری استان رهاسازی شده است.
وی اضافه کرد: تعداد پرورش دهنده‌های آبزی در استان مرکزی سیصد و بیست نفر است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال پرورش شش هزار تن انواع آبزیان پرورشی امسال تولید شود.
کد مطلب: 9788
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *