پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
۰
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۵

تولیدات کشاورزی کردستان سالانه ۲.۸ میلیون تن است

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر ۲.۸ میلیون تن سالانه انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که هشت هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان درامد خالص را نسیب کشاورزان کردستانی می کند.
تولیدات کشاورزی کردستان سالانه ۲.۸ میلیون تن است
توليد ايرانی: خالد جعفری در نشست هم اندیشی اقتصاد مقاومتی که با حضور شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و امور زیربنایی معاول اول رئیس جمهور در استانداری کردستان برگزار شد, اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در کردستان ۲۷ درصد فعالیت های اقتصادی بر مبنای فعالیت های کشاورزی برنامه ریزی شده است که می تواند بیش از این نیز باشد.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اشتغال موجود در کردستان وابسته به بخش کشاورزی است, افزود: گندم, گوشت مرغ, سیب زمینی, توت فرنگی, نخود, گردو, انگور, گوشت قرمز و شیر خام از مهمترین تولیدات بخش کشاورزی در کردستان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: با توجه به بررسی های به عمل امده می توان ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی در کردستان را به ۵.۵ میلیون تن افزایش داد, در حالی که اکنون حدود ۵۰ درصد از این ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد.
جعفری یاداور شد: در همین راستا برای توسعه و تحقق اهداف کمی طرح های تدوین شده، توسعه زنبورداری، افزایش ظرفیت تولید آبزیان، افزایش تولیدات دامی و گسترش محصولات زراعی و باغی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: طرح های ملی نیز در راستای اقتصاد مقاومتی در کردستان در دست اقدام است که از مهمترین آنها می توان به تبدیل ۹۶ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی اشاره کرد که در صورت محقق شدن این طرح ضریب بهره مندی از اراضی آبی در کردستان به ۲۸ درصد می رسد که هنوز هم با میانگین کشوری ۴۷ درصدی فاصله بسیاری دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: همچنین در راستای طرح های تدوین شده بحث اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸، توسعه و افزلیش حجم تولیدات دامی و گوشت قرمز و ایجاد ۵۰ هزار هکتار باغات دیم و آبی در اراضی شیب دار در دستور کار قرار گرفته است.
 
کد مطلب: 9266
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *