يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴

تولید اسکلت‌ قابل کنترل برای افراد معلول+عکس

افزایش توان حرکتی افراد معلول یکی از دغدغه‌های مهم محققان بوده و با ابداع یک اسکلت‌بندی قابل هدایت توسط هوش مصنوعی الکسا گام مهمی در این زمینه برداشته شده است.
تولید اسکلت‌ قابل کنترل برای افراد معلول+عکس
توليد ايرانی:هوش مصنوعی الکسا امروزه برای کنترل صوتی بسیاری از ابزار و وسایل اعم از لامپ، ساعت، یخچال و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، اما دنیای رباتیک کمتر از این فناوری بهره گرفته است.

شرکت رباتیک می گوید برای اولین بار یک دستیار دیجیتال برای اسکلت بندی قدرتمند خود طراحی کرده که به افراد معلول کمک می کند برای تسهیل جابجایی از آن استفاده کنند.

این اسکلت بندی که آرک نام دارد به معلولان اجازه می دهد با صدای خود آن را هدایت کنند. به عنوان نمونه اگر فرد معلول تصمیم بگیرد از جای خود برخیزد با بیان جمله " الکسا، من آماده ام که بایستم" آرک را فعال می کند. اگر فرد بخواهد با کمک آرک قدمی رو به جلو بردارد تنها کافیست که جمله "الکسا، قدم بردار" را بیان کند.

آرک هنوز در مرحله انجام آزمایش های بیمارستانی است و برای تسهیل کنترل آن می‌توان از یک برنامه نرم افزاری که بر روی تبلت نصب می شود هم استفاده کرد. حسگرهای این ابزار می توانند به طور خودکار حرکات بدن فرد معلول را هم شناسایی کنند و برای کمک به وی کل سیستم را فعال کنند. به عنوان مثال، اگر فرد معلول بخواهد از جای خود برخیزد و بدین منظور بدنش را تکان دهد موتورهای این دستگاه فعال شده و به وی یاری می رسانند.

استفاده از این دستگاه برای افرادی که در مرحله توانبخشی به سر برده یا تمرین های فیزیوتراپی را انجام می دهند نیز بسیار مفید است.
کد مطلب: 525
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *