پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳

واحدهای تولیدی بزرگ در بورس پذیرفته شدند

عزت‌الله یوسفیان ملا گفت: تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید هماهنگی، برنامه منسجم اقتصادی و فراگیر برای اقتصاد داشته باشد تا بازارهای مختلف رشد متوازن و پایدار داشته باشد.
واحدهای تولیدی بزرگ در بورس پذیرفته شدند
توليد ايرانی: عزت‌الله یوسفیان ملا با تاکید بر لزوم هماهنگی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی کشور، اظهار کرد: رسیدگی به رفع مشکلات اقتصادی کشور یک امر بدیهی است و در این راستا باید تدابیر همه جانبه اتخاذ کرد.
 
وی با بیان اینکه می‌توان از طریق مکانیزم بازار سرمایه، بخشی از نقدینگی مورد نیاز تولید را تامین کرد، افزود: در حال حاضر پذیرفته شدن شرکت‌ها در بورس دارای شرایط خاصی است اما می‌توان با تسهیل شرایط این امکان را فراهم کرد تا شرکت‌های تولیدی بیشتری در بورس پذیرفته شوند.
 
نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: در حال حاضر واحدهای تولید بزرگ در بورس پذیرفته شدند، بنابراین با تسهیل شرایط و پذیرفته شدن بیشتر شرکت‌های تولیدی در بورس، امکان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بیشتر می‌شود.
 
یوسفیان با عنوان اینکه عمکلرد بورس تابعی از وضعیت اقتصاد کشور است، تصریح کرد: با توجه به رکود اقتصادی به طور طبیعی نمی‌توان انتظار داشت بورس رونق چندانی داشته باشد بنابراین باید برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که از رکود خارج شد.
 
وی متناسب شدن نرخ سود بانکی با تورم و کاهش نرخ سود در رونق بازار سرمایه را موثر دانست و اضافه کرد: البته نکته قابل تامل این است که در صورت عدم برنامه‌ریزی جامع اقتصادی امکان دارد نقدینگی‌ها به بازار سوداگری مسکن، ارز و طلا سوق داده شود.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید هماهنگی، برنامه منسجم اقتصادی و فراگیر برای اقتصاد داشته باشد تا بازارهای مختلف رشد متوازن و پایدار داشته باشد.

 
کد مطلب: 434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *