جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۶

خطر واردات برای تولید ماهی ایرانی!

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان، یکی از دلایل فراوانی ماهی تیلاپیا در بازار جبران کمبود ماهی قزل‌آلا است، گفت:سیستم بانکی حاضر است پول بدهد تیلاپیا وارد کنیم اما حاضر نیست پول برای تولید بدهد.
خطر واردات برای تولید ماهی ایرانی!
توليد ايرانی: ارسلان قاسمی با بیان اینکه تولید ماهیان گرمابی در کشور در سال‌جاری بین ۳ تا ۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است، در مورد دلیل این امر اظهارداشت: تولیدکنندگان در تامین نهاده‌ها مشکل داشتند، ضمن اینکه ما در تامین سرمایه در گردش، با سیستم بانکی واقعا دچار مشکل هستیم. سیستم بانکی ما حاضر است پول بدهد تیلاپیا وارد کنیم اما حاضر نیست پول برای تولید بدهد.

وی، تولید ماهی قزل‌آلا را نیز همراه با افت ۴۰ تا ۵۰ درصدی دانست و افزود: یکی از دلایل فراوانی ماهی تیلاپیا در بازار، جبران کمبود قزل‌آلا است.

قاسمی، تولید میگوی پرورشی را حدود ۱۶ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به سال قبل حدود ۴ هزار تن افزایش داشته، ضمن اینکه میزان میگوی صید نیز نزدیک به ۴ هزار تن بوده که تمام آن وارد بازار داخلی شده است.

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد میگوی پرورشی کشور صادر می‌شود، گفت: تا پایان سال نزدیک به ۱۴ تا ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی از کشور صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات صادرات همچنان باقی است، افزود: ما همچنان با مشکل نقل و انتقال پول و مباحث بازار و بازاریابی مواجه هستیم.
کد مطلب: 430
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *