دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
۰
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۷

درخواست فراهم کردن امکان بهره مندی از بیمه بیکاری برای فارغ التحصیلان بیکار

یک فعال حوزه کار اقدام وزارت کار در گسترش دامنه شمول در اصلاحیه بیمه بیکاری را اقدامی مثبت در جهت حمایت از کارگران دانست و فراهم کردن امکان بهره مندی فارغ التحصیلان بیکار از مزایای بیمه بیکاری را خواستار شد.
درخواست فراهم کردن امکان بهره مندی از بیمه بیکاری برای فارغ التحصیلان بیکار
فتح الله بیات در گفت وگو با توليد ايرانی؛ درباره پیش بینی گسترش دامنه شمول افراد در اصلاحیه بیمه بیکاری گفت: این حرکت اقدام بسیار خوبی است تا کسانی که در هر نقطه از کشور از کار بیکار می شوند بتوانند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند و تا پیدا کردن کار حداقل زندگی خود را تامین کنند.

وی بر لزوم فراهم کردن امکان بهره مندی از بیمه بیکاری برای فارغ التحصیلان تاکید کرد و گفت: بیمه بیکاری مثل همه دنیا باید شامل حال همه کارگران حتی بیکاران شود و کارجویان یا فارغ التحصیلانی که در انتظار کار هستند، بیمه بیکاری به آنها تعلق بگیرد و سقفی برایش در نظر بگیرند.

بیات تصریح کرد:مثلاً نیرویی که اکنون فارغ‌التحصیل شده و منتظر کار است ۶ ماه از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شود تا بتواند شغلی برای خود دست و پا کند و زندگی اش اداره شود.حتی در این مدت می توان آموزشهای مهارتی جهت اشتغال پذیری فارغ التحصیلان ارایه کرد تا زودتر جذب بازار کار شوند.

وی درباره مشمول شدن کارگران شاغل در مناطق آزاد در اصلاحه بیمه بیکاری نیز گفت: کسی که شاغل است در هر کجای ایران حتی در دورترین نقطه کشور اگر از کار اخراج شد و بیمه پردازی داشت حق استفاده از بیمه بیکاری را دارد و نباید تبعیض یا محدودیتی برای او قائل شد لذا اقدام وزارت کار در جهت صیانت از نیروی کار را مثبت و اثرگذار می دانم.
کد مطلب: 38490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *