شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۲

آغاز نظارت بر قیمت و توزیع لاستیک سواری وارداتی

رئیس اتاق اصناف ایران جزئیات نظارت بر عاملان توزیع لاستیک سواری وارداتی را به اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها، ابلاغ کرد.
آغاز نظارت بر قیمت و توزیع لاستیک سواری وارداتی
به گزارش توليد ايرانی، مجتبی صفایی - رئیس اتاق اصناف ایران - در نامه‌ای به رؤسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها، با اشاره به نامه دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت، جزئیات نظارت بر عاملان توزیع لاستیک سواری وارداتی را اعلام کرد.

بر اساس این نامه با توجه به تأکید مشاور عالی وزارت صمت مبنی بر اطمینان از توزیع مکفی با قیمت مطابق با ضوابط نرخ گذاری تایرهای وارداتی مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها، ضروری است نظارت بر بررسی عملکرد فعالان عمده فروش تایرهای وارداتی مندرج در فایل پیوست از طریق اتحادیه‌های صنفی ذیربط و واحدهای بازرسی و نظارت در دستور کار اتاق اصناف قرار گرفته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قاطع و بازدارنده انجام و نتیجه به این مرجع اعلام شود.

گفتنی است اوایل اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای به فعالان صنف عمده و خرده فروش لاستیک اعلام کرده بود که در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است پنج رقم آخر شماره شاسی و شماره موتور خودرو از خریدار دریافت و در سند خرده‌فروشی ثبت شود.

همچنین تحویل لاستیک به شبکه توزیع توسط تولیدکنندگان منوط به داشتن کدنقش و پروانه کسب در رسته مربوطه بود.

در ماه‌های اخیر بازار لاستیک با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده و گزارش‌ها از بازار نیز حاکی از کمبود لاستیک با قیمت مصوب دولتی در بازار است. گفته می‌شود بخشی از این مشکلات به تاخیر در تخصیص ارز بر می‌گردد و بخشی هم به خاطر دپوی کالا در خلاء نظارت بر بازار است.
 
کد مطلب: 38070
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *