جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷

عرضه چهار خودروی ایرانی ظرف دو سال آینده

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه چهار خودروی جدید صد در صد ایرانی ظرف دو سال آینده خبر داد.
عرضه چهار خودروی ایرانی ظرف دو سال آینده
توليد ايرانی: مهدی جمالی در مراسم آغاز واگذاری ۵۰۰۰ دستگاه وانت زامیاد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حال حاضر مگاپلت‌فرم ملی سایپا در دست طراحی و تولید است.

وی با بیان اینکه ظرف دو سال آینده چهار خودروی صد در صد ایرانی بر روی این پلت‌فرم تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ جایگزینی برای دو خودروی وانت زامیاد و پراید وجود ندارد. البته در حال پیش‌بینی جایگزین‌های مناسبی برای این خودروها هستیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال خودروی پراید علی‌رغم تمام سخنان پیرامون آن یک خودروی کارآفرین بوده و ایجاد اشتغال زیادی در سیستم حمل و نقل عمومی داشته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ما در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ در سایپا با شرکتی مواجه بودیم که حدود ۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت و تولید آن به حدود یک سوم کاهش پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه امروز تولید سایپا به بیشترین میزان در شش سال گذشته افزایش یافته است خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدامات در سال جاری میان سایپا به سود بیش از ۶۵۰ میلیارد تومانی تبدیل شده است که حاصل از مدیریت دولت تدبیر و امید است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک شش میلیون دستگاه خودروی تولیدی سایپا در سراسر کشور تردد می‌کند که بیش از ۵۰ درصد آن در سیستم حمل ونقل عمومی فعال است.
 
 
کد مطلب: 348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *