شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷

اشتغالزایی کمیته امداد برای 100هزار خانوار

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با پرداخت 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال سال گذشته برای 100هزار خانواده نیازمند در کشور فرصت شغلی ایجاد شد.
اشتغالزایی کمیته امداد برای 100هزار خانوار
توليد ايرانی: سید امیر منصور برقعی روز دوشنبه درآیین معارفه مدیرکل کمیته امداد استان البرز افزود: این نهاد برای ایجاد اشتغال هر مددجو 130 میلیون ریال در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: فقر ذاتا اقتصادی ولی تبعات آن اجتماعی است ، اگر بخواهیم رویکرد فقر ستیزانه داشته باشیم باید بدانیم ، کار امداد از تلاقی دو محور اقتصادی و اجتماعی ایجاد می شود.

برقعی با اشاره به ویژگی های جغرافیایی و جمعیتی خاص استان البرز ، گفت : ظرفیت های بالای اقتصادی استان و سهم قابل توجه آن در تولید ملی ، وجود برخی آسیب های خاص که به واسطه وجود چهار زندان در البرز ایجاد شده ، نگاه تخصصی در ارائه خدمت به محرومان این منطقه را می طلبد .

قائم مقام کمیته امداد تاکید کرد : استان البرز به خاطر قرارگرفتن در زمره استان های برخوردار باید یکی از نقاط سر ریز حمایت به سمت سایر استان های محروم همچون ایلام ، کرمان و سیستان و بلوچستان باشد .

وی اظهار کرد : تحول در عملکرد کمیته امداد زمانی اتفاق می افتد که از حرکت در جهت ادراک شخصی پرهیز و امور را مطابق اهداف اساسنامه و برنامه پنج ساله ششم امداد انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد هم مانند هر تشکیلات دیگر مراحل بلوغ را طی کرده ، افزود: با تعیین هیئت امنای جدید و بازنگری در فعالیت های امداد در سال 94 ، برخی از روش های کاری و اولویت ها در خدمت رسانی تغییر کرده است .

برقعی افزود : کاهش اعطای کمک های بلاعوض و افزایش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه آسان ، بدون کارمزد و بلندمدت به نیازمندان ، رویکرد جدید خدمت رسانی در کمیته امداد است .

در این مراسم ، ' محمد محمدی فرد 'که پیش از این سوابقی چون مشاور رئیس نهاد و معاون امور بین الملل کمیته امداد را در کارنامه خود دارد ، به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان البرز معرفی و از تلاش‌های علی سالارکیا مدیرکل پیشین این نهاد قدردانی شد.
 
کد مطلب: 340
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *