دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
۰
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲

روستاهای سمنان با ۲۷۰ میلیارد ریال به نسل چهارم اینترنت متصل می‌شوند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: روستای بخش مرکزی استان تا پایان سال با سرمایه‌گذاری تقریبی ۲۷۰ میلیارد ریال به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اینترنت نسل چهارم دسترسی پیدا می‌کنند.
روستاهای سمنان با ۲۷۰ میلیارد ریال به نسل چهارم اینترنت متصل می‌شوند
به گزارش توليد ايرانی ؛    سید یاسر حسن پور روز شنبه در دیدار با عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتصال ۲۴ روستای بخش مرکزی استان تا پایان سال با سرمایه گذاری تقریبی ۲۷۰ میلیارد ریالی به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری های نماینده بخش مرکزی استان، گفت: تا پایان سال اهالی این روستاها از خدمات و سرویس های باکیفیت صوت و اینترنت همراه نسل چهارم برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اقدامات زیربنایی و زیرساختی وزارت ارتباطات در این خصوص گفت: اولویت اصلی وزارت ارتباطات برقراری ارتباط پایدار در روستاها و مناطق محروم استان است که به جد در حال پیگیری است.
حسن پور با اشاره به لزوم حمایت از پروژه پارک اقتصاد دیجیتال افزود: پس از پیگیری های صورت گرفته اکنون ساختمان پارک تکمیل است و منتظر تحویل به وزارت ارتباطات برای تجهیز و استقرار شرکت های دانش بنیان هستیم.

وی افزود: پس از این گام وارد مرحله فراخوان و استقرار شرکت های دانش بنیان استان در فضای پارک آغاز می شود که نیازمند پیگیری مجدانه دست اندرکاران این حوزه در استان سمنان است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اقدامات زیربنایی و زیرساختی وزارت ارتباطات بیان کرد: اولویت اصلی وزارت ارتباطات برقراری ارتباط پایدار در روستاها و مناطق محروم استان است.

۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد که این آمار نشاندهنده توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سمنان است.
 
کد مطلب: 23689
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *