جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴

تولید دستگاه «خنک کن» کاشی در میبد +تصاویر

جوان مبتکر و نخبه پایگاه بسیج علمی قمر بنی هاشم میبد با تلاش و پشتکار خود و با همکاری جمعی از جوانان با استعداد شهرستان موفق به ساخت دستگاه «خنک کن کاشی» برای صنایع تولید کاشی و سرامیک شد.
تولید دستگاه «خنک کن» کاشی در میبد +تصاویر
توليد ايرانی: محمدعلی طالبی جوان مبتکر و نخبه پایگاه بسیج علمی قمر بنی هاشم بیان داشت: بنده متولد 1370 دارای مدرک لیسانس تاسیسات برودتی و تهویه مطبوع می باشم و در دانشکده امام خمینی میبد در حال تدریس می باشم. در سال 1392 با همراهی دو جوان دیگر اقدام به برپایی مجموعه ای در زمینه صنایع برودتی کردیم.
وی با اشاره به اینکه مهندس طراح و مسئول  فروش این مجموعه است، افزود: در حال حاضر یک مهندس با مدرک لیسانس، دو نیروی کار فوق دیپلم و سه نیروی کار دیپلم همگی دررشته ی تاسیسات و یک حسابدار در این مجموعه به همراه بنده مشغول به فعالیت  هستیم.
طالبی درباره مجموعه تولیدی خود اظهار داشت: فعالیت این مجموعه امروز به عنوان طراح و سازنده سیستم های برودتی، تجهیزات مرتبط با برودت صنعتی و تجاری و دستگاه های تهویه مطبوع به کار خود ادامه می دهد. مجموعه فعالیت خود را در ابتدا با تولید دستگاه های سرمایش کوچک و سردخانه های کوچک و متوسط آغاز کرد و پس از اضافه کردن تجهیزات دیگر به خطوط تولید خود و توسعه و تولید تجهیزات سردخانه بزرگ نهایتا با طراحی و ساخت انواع چیلر، انواع سردخانه، تونل انجماد، پکیج های سرمایشی، هواساز  و دستگاه خنک کن کاشی و حضور در بازار تهویه مطبوع صنعتی و خانگی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: اصول کار ما طراحی این دستگاه طبق نوع و مقدار ظرفیت مورد نظر مصرف کننده بوده و برای این کار به یک طراحی و محاسبه کامل مورد نیاز است. نکته قابل توجهی که می بایست ذکر شود این است که تمام تلاش این مجموعه در جهت استفاده از بهترین و مرغوب ترین و مناسب ترین تجهیزات و قطعات موجود در دستگاه می باشد و همچنین اینکه اندازه و ابعاد این دستگاه ها طبق درخواست کارفرما قابل طراحی و ساخت می باشد در صورتی که دستگاه های خارجی این قابلیت را ندارند و در ابعاد مشخص و ثابتی ساخته می شوند.
نخبه پایگاه بسیج علمی قمر بنی هاشم میبد در مورد دستگاه «خنک کن» کاشی اظهار داشت: سیستم خنک کن کاشی، هوای گرم و بخار فوق گرم بر خواسته از روی کاشی را به روی کویل سرمایشی عبور می دهد و به هوایی سرد و بدون رطوبت تبدیل می کند و از طریق کانال، به صورت یک نواخت روی کاشی می فرستد و دمای کاشی رو به دمای دلخواه و بخار آن را از بین می برد.
وی در ادامه توضیح داد: این دستگاه دارای هوادهی 13 هزار متر مکعب بر ساعت  می باشد و به وسیله plc که قابلیت کنترل دما و فشار و دارای آژیر آلارم می باشد کنترل می شود و  با شیر انبساط الکترونیکی که قابلیت تنظیم سوپرهیت دستگاه شده ساخته می شود و با مبرد R-404A کار می کند که ظرفیت سرمایشی بیشتری نسبت به مبرد R-22 و مناسب برای محیط زیست می باشد.
طالبی درباره هدف اصلی این دستگاه اذعان داشت: اهداف اصلی استفاده از سیستم خنک کن کاشی، پایین آمدن درجه حرارت کاشی و از بین بردن بخار و غبار برخواسته به روی کاشی، برای هر چه بهتر عمکرد دستگاه چاپ دیجیتال کاشی می باشد و خرابی های احتمالی چاپ دیجیتال کاشی را کاهش می یابد و کیفیت چاپ روی کاشی را زیاد می کند.

وی تصریح داشت: این دستگاه ساخت داخل نداریم و از ایتالیا وارد می شود و مزایای این دستگاه نسبت به دستگاه ایتالیایی دارای قطعات بهتر و قیمت کمتر و مناسب تر همچنین گارانتی دو ساله و خدمات پس از فروش  سریع تر می باشد.
جوان کارآفرین میبدی با اشاره به اینکه این مجموعه یکی از مجموعه های ایرانی فعال در زمینه ساخت دستگاه های تهویه مطبوع و سیستم های برودت صنعتی است، اذعان داشت: گروه طراح این مجموعه با توجه به نیاز کشور و فرهنگ مصرف کننده ایرانی و بکار گیری و تلفیق هوش و ذوق و هنر خاص این کشور اقدام به بهینه سازی و تولید دستگاه های تهویه و تبرید می کند. امید است که در سایه خداوند متعال توفیق خدمت به هم نوع همواره نصیب این مجموعه باقی بماند.
 
طالبی در پایان با قدردانی از حمایتهای پایگاه بسیج علمی قمر بنی هاشم، از مسئولین انتظار داشت: از مسئولین محترم شهرستان و استان انتظار دارم که جهت توسعه این مجموعه که قابلیت ارتقا به یک کارگاه در سطح حرفه ای را  دارد از ما حمایت های مادی و معنوی کردهد تا بتوانیم افراد بیشتری را به این مجموعه اضافه کنیم و توسعه کار خود را از سطح استان به سطح کشوری ارتقا دهیم و گام موثری را در تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و اقتصاد مقاومتی برداریم.
کد مطلب: 2109
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *