صادرات زعفران رشد کرد+عکس

24 بهمن 1396 ساعت 9:56

یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش عرضه نسبت به تقاضا، قیمت زعفران در ایام پایانی سال، نوسان خاصی نخواهد داشت.


تولید ایرانی: غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران، از ثبات نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 3 میلیون و 250 و حداکثر 5 میلیون و 300 هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به افزایش عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می شود که قیمت زعفران در ایام پایانی سال نوسان خاصی نداشته باشد، حال باید منتظر ماند و دید که در عمل چه اتفاقی در بازار رخ می دهد.
به گفته میری؛ سه ماهی است که خرید توافقی زعفران از سوی سازمان تعاون روستایی آغاز شده و طی این مدت به طور متوسط 3 درصد نرخ محصول را افزایش داده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: اگرچه اقدام اخیر سازمان تعاون روستایی به نفع کشاورزان بود، اما نحوه عملکرد آنان مورد انتقاد  ما بود که آنها نسبت به تشکل و اتحادیه صادرکنندگان جبهه گرفتند.

وی با اشاره به اینکه خرید توافقی زعفران از پنجم بهمن متوقف شده است، بیان کرد: نرخ خرید توافقی زعفران با قیمت های کنونی محصول در بازار تنها تفاوت جزئی دارد که این امر به نفع کشاورزان است.
میری در بخش پایانی سخنان خود درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران تصریح کرد: در ده ماه امسال 160 تن زعفران به بازارهای هدف صادر شد که این امر نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد رشد داشت.


کد مطلب: 1835

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/1835/صادرات-زعفران-رشد-عکس

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com