جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۰

نوآوری در کسب و کارها فراموش شده است

یک استاد دانشگاه تهران با تاکید بر بهبود و بازسازی کسب‌وکارها گفت: باید در کسب‌وکارها نوآوری داشت، در حالی که این موضوع به فراموشی سپرده شده است.
نوآوری در کسب و کارها فراموش شده است
توليد ايرانی:احمد جعفرنژاد  امروز در نشست خبری همایش ملی بهبود و بازسازی سازمان‌ها و کسب و کار که در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: ما باید تلاش کنیم که کسب و کارها را درست کنیم، زیرا بهبود کسب و کارها به معنای سنتی آن ساز و کار نیست. 
استاد دانشگاه تهران افزود: در وضعیت کنونی کشور با نابسامانی‌های بسیار زیادی روبروست و آن ناشی از نداشتن یک نظام مدیریتی و سیاست‌گذاری مبتنی بر نظریات درست علمی است، بنابراین همایش‌های باید در جهتی حرکت کنند که نقشی در کسب و کارها و مخصوصا زنجیره‌های تامین که نیاز به بهبود دارند، داشته باشد. 
وی با بیان اینکه اکثر سیستم‌های ما سنتی است، گفت: اگرچه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و بعضی‌ها دانش بنیان شده‌اند. 
جعفرنژاد بیان داشت: اکنون با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها باید امید داشت و امید فقط به معنای شاد بودن نیست، بلکه به مفهوم بهبود و بازسازی است. 
وی افزود: بهبود یعنی اینکه سیستم یکپارچه ایجاد کنیم و امکانات و فناوری‌ها را به خوبی توسعه و  مدیریت‌ها باید بهبود یابد. 
استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: به همایش های و کنفرانس‌ها در سال‌های اخیر به صورت علمی توجه نشده و همین موضوع باعث شد که این همایش‌ها از رونق و اثرگذاری لازم برخوردار نباشند. 
جعفرنژاد اظهار داشت: کار واقعی آن است که عمل کنیم و نوآوری کنیم، در حالی که نوآوری به فراموشی سپرده شده است و عمل نمی‌کنیم و مفاهیم علمی و درست مدیریت را درک کنیم. 
وی با تاکید بر اینکه باید مجهز به فناوری‌های جدید بود،  اظهار داشت: باید فهم درستی از مدیریت، رهبری، سبک رهبری و نگاه‌های جدید داشته باشیم و باید فرهنگ یادگیری در کشور گسترش یابد و فرهنگ شعار و تظاهر از بین برود. 
جعفرنژاد اظهار داشت: وقتی دست ما از همه جا قطع شده، باید با تدبیر و فکر درست مدیریتی عمل کرد و لذا تاکید ما بر علمی بودن و استفاده از تجربیات افراد در حوزه کسب و کار است. 
 
در ادامه این جلسه احمد طباطبایی معاون سازمان اداری و استخدامی کشور بیان داشت: دو نتیجه خاص باید از مدل‌های مدرنیزاسیون و بهبود باید اتفاق بیفتد، به عنوان مثال ما در دفاع ملی و در بحث کیان از کشور و قدرت نظام و نظام سازی می‌توان گفت که تا حدود بسیار زیادی موفق بود‌ه‌ایم، اما به همین میزان که در این عرصه موفق بوده‌ایم، در طرف دوم مدرنیزاسیون که بهبود رفاه و مسائل مربوط به زندگی است، ناموفق بوده ایم و این کنفرانس باید معطوف شود، به اینکه چگونه ما در این راه بهبودی ایجاد کنیم. 
وی بیان داشت: در جایی که ابعاد منابع انسانی و نرم‌افزارهای مربوط به نحوه مدیریت و تفکر راهبردی و مسائل مغزافزاری قرار می‌گیرد، هماهنگی اینها بسیار سخت‌تر  زمانی است که  ما موشک می‌سازیم، زیرا وقتی که می‌خواهیم موشک بسازیم، کسی اعتراض نمی‌کند و خیلی هم سفارش نمی‌کنند و دلیل این اتفاق آن است که ما به اهمیت ساخت موشک پی برده‌ایم. 
وی افزود: فهم بروکراسی ما باید به جنبه اعتماد و دادن اختیار به کانون‌های تخصصی حرکت کند و باید کانون‌های تخصصی را در همه ابعاد فعال کرد. 
طباطبایی اظهار داشت: در بخش کسب و کارها مشکلات ما بسیار زیاد است، اما توجه ما به این بخش کمتر است و به همین دلیل است که نمی توانیم راهی را در آن پیدا کنیم و لازم است در این بخش اختیار بیشتر دهیم  و بیشتر اعتماد کنیم و سیستم‌های مالیاتی و غیره باید جنبه تشویقی داشته باشد و هرگز نباید فشاری وارد کند و این مساله توسعه است. 
کنفرانس ملی بهبود و بازسازی کسب و کارها 15 اسفند در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار خواهد شد. 
 
کد مطلب: 17003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *