شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸

کاهش ٢ هزار تنی واردات ماهی تیلاپیا+عکس

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: واردات ماهی تیلاپیا با هدف حمایت از تولید داخلی در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۶ هزار و ٩٠٠ تن رسید که نزدیک ٢ هزار تن کاهش نشان می‌دهد.
کاهش ٢ هزار تنی واردات ماهی تیلاپیا+عکس
توليد ايرانی: حسن صالحی روز یکشنبه در نشست خبری سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: براساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) میزان واردات ماهی تیلاپیا به ایران در سال ۲۰۱۵ نزدیک هشت هزار و ۱۰۰ تن بود.
وی با رد مشکلات بهداشتی مصرف ماهی تیلاپیا در کشور گفت: به عنوان دولت وظیفه داریم علاوه بر حمایت از تولید داخلی، امنیت غذایی کشور را حفظ کرده و برای افزایش میزان مصرف انواع آبزیان تلاش کنیم.

صالحی تصریح کرد: در سال ۸۷ براساس توافق سازمان شیلات و سازمان حفاظت محیط زیست توافق شد ماهی تیلاپیا در بافق یزد تولید شود و تحقیقات علمی بسیاری در این زمینه صورت گرفت که بر این اساس، می‌توانیم بچه ماهی تیلاپیای تک جنسی نر تولید کنیم و نگرانی زیست محیطی بابت تکثیر آن در سایر آب‌ها را نداشته باشیم.

برنامه تولید و پرورش ماهی تیلاپیا از سال ۹۰ در ایران به شکل تحقیقاتی در بافق یزد کلید خورد که با مخالفت‌های سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون مسکوت مانده بود و تنها دو شرکت بخش خصوصی به طور محصور و محدود شده امکان پرورش و تولید این ماهی را داشتند.

اکنون گونه ماهی تیلاپیای نیل در ایران موجود است که دارای تغذیه گیاهی بوده اما گونه‌های دیگر آن گوشت‌خوار هستند.
کد مطلب: 1663
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *