جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷

ایران گندم روسیه را تبدیل به آرد و صادر می‌کند+عکس

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت:‌ ایران و روسیه اخیرا قراردادی بسته‌اند تا گندم را به صورت ورود موقت از این کشور وارد و بعد از تبدیل آن به آرد صادر کنیم.
ایران گندم روسیه را تبدیل به آرد و صادر می‌کند+عکس
توليد ايرانی: یزدان سیف امروز در نشست خبری شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به خرید تضمینی برنج توسط دولت اظهار کرد: در ماه‌های پیش فرضیه‌ای در بازار مبنی بر ماندن برنج تولیدی کشاورزان بر روی دست آنها مانده است مطرح شد و بر این اساس ما برای خرید تضمینی این محصول اقدام کردیم اما در مقام عمل کشاورزان حجم کمی برنج به ما فروختند و ما تنها توانستیم کمتر از هزار تن برنج رقم ندا و شیرودی را از زارعان استان‌های گیلان و مازندران خریداری کنیم.

وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی مسئولیتی برای حمایت از شالی‌کوبان ندارد بنابراین تنها برنج مازاد کشاورزان را می‌خرند هر چند که برای توسعه زیرساخت‌های شالیکوبان تسهیلاتی پرداخت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد:‌ ورود ما به بازار برنج مقداری تحرک ایجاد کرد و منجر شد که دیگر مشکلی برای فروش برنج کشاورزان وجود نداشته باشد.

سیف یادآور شد که خرید برنج از شالیکوبی‌ها باعث بالا رفتن قیمت برنج داخلی در بازار مصرف می‌شود که این امر برای مصرف‌کننده مناسب نیست.

وی با بیان اینکه 440 هزار تن گندم و مشتقات آن در سال جاری صادر شده است گفت: از این رقم 141 هزار تن مربوط به آرد و مشتقات آن بوده است و در مجموع 440 هزار تن گندم صادر شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی تصریح کرد: توافقی در هفته گذشته با انجمن صنفی صنایع آرد بسته شده است تا از دو هفته آینده آنها متعهد شوند گندم مورد نیاز کارخانه‌های فراوری را از طریق واردات تامین کنند؛ این گندم‌ها به صورت ورود موقت به کشور می‌آیند و بعد از انجام فراوری‌های لازم آرد شده به دیگر کشورها صادر می‌شود.

توافق برای ورود گندم از روسیه
وی اضافه کرد: ایران و روسیه نیز اخیرا قراردادی بسته‌اند تا گندم مورد نیاز کشورمان را به صورت ورود موقت از این کشور وارد و بعد از تبدیل آن به آرد صادر کنیم.
 
کد مطلب: 1620
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *