جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸

تولید مرغوب‌ترين چيني جهان در ایران + عکس

اين محصول ايراني نخستين‌بار در جهان تمام شاخصه‌هاي يك چيني برتر، يعني بالاترين درجه سپيدي، بيشترين سختي و بيشترين درجه شفافيت و نورگذري را در خود جاي داده و در واقع هم واجد ويژگي‌هاي خوب چيني استخواني و هم داراي مزاياي چيني سخت است.
تولید مرغوب‌ترين چيني جهان در ایران + عکس
توليد ايرانی:
اف.دي.سي يا Fine Diamond China مخفف نام تجاري محصولي است كه مرغوب‌ترين پرسلان (چيني) توليد شده در جهان به حساب مي‌آيد و حاصل تلاش پنج ساله تيم تحقيق و توسعه چيني زرين ايران است. اين محصول براي نخستين‌بار امسال در نمايشگاه فرانكفورت آلمان و سپس در سومين همايش سالانه چيني زرين به عنوان جديدترين دستاورد اين كارخانه و در قالب مدلي اصيل و ايراني به نام «شهرزاد» رونمايي شد. 
در مراسم رونمايي از اين محصول، مديركارخانه چيني زرين ايران با اشاره كوتاهي به تاريخچه اين كارخانه گفت: يكي از افتخارات برندهاي مطرح جهان عقبه آنها است. گرچه خانواده قصاعي بيش از ۳۰۰ سال، نسل اندر نسل به اين حرفه اشتغال داشته‌اند، اما بر اساس مستندات موجود سنگ بناي صنعت ما از سال ۱۲۶۰ هجري شمسي (۱۸۸۱ ميلادي) توسط مرحوم استاد غلامرضا قصاع نطنزي گذارده شد و پس از آن توسط مرحوم حاج‌علي قصاعي بسط و گسترش يافت و كماكان پس از ۱۳۴ سال اين فعاليت به صورت خانوادگي ادامه دارد. تحصيل و تلاش فرزند ارشد اين خانواده، آقاي مهندس عباسعلي قصاعي در كشور آلمان و سپس وارد كردن فناوري روز دنيا در سال ۱۳۵۵، اين صنعت را به يكي از بزرگ‌ترين و موفق‌ترين كارخانجات توليد چيني در جهان تبديل كرد. 

شرايط فعلي اقتصاد كشور ما در نگاه جهاني طبيعي است
مهندس مسعود قصاعي، مديرعامل اين شركت به شرايط اقتصادي فعلي كشور اشاره كرد و گفت: كشور در سال‌هاي گذشته با فرازو نشيب بسياري به ويژه در عرصه اقتصادي روبه‌رو بوده است. مواجهه با تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدي در سال‌هاي ۹۰ و ۹۱ و كاهش شديد ارزش پول ملي اقتصاد را با آسيب جدي روبه‌رو ساخت كه با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد روند ترميم آن آغاز شد. اما همان‌طور كه كارشناسان هم پي‌ بيني كرده بودند به تبع آن اتفاقات، سال ۹۳ با ركود شديدي طي شد. با توجه به مسائلي همچون كاهش قيمت نفت، بودجه انقباضي و در نهايت سياست‌هاي صرفه‌جويانه سال آتي پيش‌بيني مي‌شود كه اين ركود كماكان ادامه يابد. 
مهندس مسعود قصاعي افزود: بازار جهاني يك بازار رقابتي شديد است. طي ۲۰ سال گذشته در صنايع مختلف دنيا محصولات مختلفي توليد شده و پيشرفت‌هاي چشمگيري حاصل شده كه همه ناشي از اين رقابت شديد است. شركتها براي حفظ بقا در اين فضاي رقابتي هرروز مي‌بايست با تحقيق و توسعه، كيفيت محصولشان را هر روز بهتر از ديروز كنند. من فكر مي‌كنم كه ما هم چاره‌اي نداريم جز اينكه خود را با اقتصاد جهاني وفق بدهيم. بنابراين توليد‌كنندگان ماهم بايد برنامه‌هاي درازمدتي داشته باشند تا بتوانند با محصولات خوب جهاني يا حداقل كشورهايي نظير تركيه، مالزي و يا كره جنوبي رقابت كنند. 

براي عبور از بحران همه بايد به وظايف خود عمل كنند/ بايد اعتماد مردم جلب شود
مدير اين واحد صادركننده نمونه كشور در ادامه سخنانش با تاكيد بر اينكه همه اقشار جامعه در اين موقعيت موظف به انجام كارهايي هستند، تشريح كرد: توليد‌كنندگان ضمن نوآوري بايد محصولات با كيفيت توليد كنند و به‌علاوه تبليغ و اطلاع‌رساني درست و كافي در جهت فرهنگ‌سازي را در دستور كار خود قرار دهند. فروشندگان هم با اطلاع كامل از پيشينه، افتخارات و كيفيت محصولات، بايد نقش خود را در معرفي هرچه بهتر محصولات با كيفيت داخلي همچون چيني زرين ايران به مصرف‌كننده ايفا كنند و خريداران نيز با خريد محصولات داخلي با كيفيت از توليدكنندگان و تجار ايراني حمايت كنند و متوجه باشند كه با خريد يك محصول ايراني به اشتغال جوانان ايراني كمك خواهند كرد. شعار ما در دهه ۵۰ شعري بود كه پدرم سروده بود و آن را در بسته محصولات قرار مي‌داد: 
از مال وطن اگر بلايي بخري/ به ز آن كه ز بيگانه طلايي بخري
وي افزود: آنچه سال‌هاست توليد ملي را رنج مي‌دهد تمايل تجار به فروش محصول خارجي براي كسب درآمد بيشتر از يك‌سو و پرهيز مصرف‌كنندگان از خريد محصولات داخلي (حتي اگر با كيفيت و مرغوب باشند) و ترجيح اجناس بي‌كيفيت خارجي از سوي ديگر است. البته توليدكنندگان هم در شكل‌گيري اين فرهنگ سهيم هستند چرا كه در دهه ۶۰ و در شرايطي كه كشور درگير جنگ بود و اجناس كمياب و كوپني عرضه مي‌شد به اميد اينكه مردم هرچه موجود باشد را مي‌خرند، اقدام به توليد كالاهاي نامرغوب كردند. ولي ما امروز بايد تلاش كنيم تا اين نگاه تغيير كند و بتوانيم اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانيم. 

رسانه‌ها در حق توليدكنندگان داخلي كم‌لطفي مي‌كنند
اين كارآفرين نمونه كشور با تاكيد بر اينكه رسانه‌هاي داخل كشور نيز در اين مقطع در قبال توليد‌كنندگان و ترويج مصرف كالاهاي ايراني مسوول هستند، با ذكر خاطره‌اي از بازديد خبرنگاران خارجي از اين كارخانه، از اصحاب رسانه‌هاي داخلي انتقاد كرد و گفت: در حالي كه به عنوان پاك‌ترين صنعت منطقه خود شناخته شده‌ايم، هيچگونه آلودگي محيط زيستي ايجاد نمي‌كنيم، سال‌ها يكي از ۵۰ واحد برتر صادراتي كشور بوده و حتي يكي از سه دريافت‌كننده تنديس كيفيت در سال گذشته بوده‌ايم، باز هم از ديد رسانه‌هاي داخلي مغفول واقع مي‌شويم و براي انتشار و انعكاس جزيي‌ترين مطلبي براي اطلاع‌رساني هزينه مطالبه مي‌شود. اين درحالي است كه چندي پيش گروه‌هاي مختلفي از كشور‌هاي اروپايي براي بررسي شرايط موجود به ايران آمدند كه يكي از آنها متشكل از چند خبرنگار آلماني بود كه يك روز هم ما ميزباني آنها را به عهده داشتيم. مدتي بعد از بازگشت آنها مطلع شديم كه تمام نشريات مهم آلماني زبان از قبيل اشپيگل و دويچه سايتون و... گزارش‌هاي نيم‌صفحه‌اي از كارخانه ما منتشر كرده و با ذكر نام چيني زرين تاكيد كرده‌اند كه اين كارخانه ايراني از نظر كيفيت، حفظ محيط زيست و استانداردهاي ديگر جهاني كمتر از كارخانجات آلماني نيست. 

توجه به نيروي انساني براي به دست آوردن بهترين كيفيت محصول
مديرعامل چيني زرين تاكيد كرد: امروزه دين ما به‌شدت مورد تهديد قرار گرفته و در حالي كه دين صلح و نوع‌دوستي و تلاش است اما عده‌اي با افراطي‌گري سعي در تخريب وجهه آن دارند. ما آيه شريفه »و ان ليس للانسان الا ما سعي» را بر سر در ورودي كارخانه نقش كرده‌ايم و آن را براي اروپاييان هم ترجمه كرده و توضيح داديم همانطور كه بزرگ‌ترين قدرت آلمان‌ها نيروي انساني آنها است ما هم معتقديم كه ۸۰ درصد كيفيت ما به نيروي انساني برمي‌گردد. بنابراين در اين مجموعه به تمامي ابعاد توليد توجه ويژه داريم تا بهترين نتيجه عايد شده و محصولي در شان مصرف‌كننده روانه بازار شود. بر همين اساس ضمن ايجاد شغل براي بيش از ۱۲۰۰ نفر، كليه افراد از بدو ورود به اين مجموعه تحت آموزش قرار مي‌گيرند تا اگر روزي از اين مجموعه جدا شدند مهارتي براي گذران زندگي داشته باشند. توجه به وضعيت سلامت جسماني و روحي كاركنان، وضعيت بهداشت و تغذيه آنها نيز از اولويت‌هاي بالاي مديريت اين مجموعه است. 
مهندس قصاعي تصريح كرد: حال سوال اينجاست كه مجموعه‌اي كه به اين نكات توجه مي‌كند آيا ممكن است به كيفيت محصول خود بي‌توجه باشد؟ قطعا جواب منفي است. گرچه توليدات با كمك پيشرفته‌ترين دستگاه‌ها انجام مي‌شود اما كنترل نهايي محصولات با نيروي انساني است. در همين راستا، تيم توانمند كنترل كيفيت چيني زرين همواره بر سطح كيفي محصولات نظارت دقيق داشته است. 
از سوي ديگر ما در كارخانه كميته رسيدگي به شكايات داشته و در فروشگاه‌هاي اختصاصي شردكت كه «خانه زرين «نام دارند، نيز در ارتباط مستقيم با مشتريان هستيم. و حتي يك تلفن گويا براي دريافت نظرات مشتريان ايجاد كرده‌ايم كه مستقيما روي ميز مديريت قرار دارد و شخصا بر آن نظارت دارم. 
مديرعامل چيني زرين ايران در آخرين بخش از سخنان خود گفت: نكته جالب توجه ديگر اين است كه چند سال پيش در غرب گروهي به تحقيق درباره وضعيت كار و كارگران چيني پرداختند و بعد گزارشي را در كشورهايي كه مسائل حقوق بشري را به طور جدي پيگيري مي‌كنند منتشر كردند با اين عنوان كه با خريد كالاهاي چيني ارزان در واقع حقوق داده نشده كارگران و كودكان كار پايمال مي‌شود. اين نكته درباره مردم كشور ما هم صادق است و در حالي كه در دين ما بر حقوق ديگران تاكيد شده مردم بايد به ياد داشته باشند كالاهاي ارزان چيني يا كشورهاي جهان سومي از چه طريق توليد شده و با هزينه كمتر عرضه مي‌شوند. 

پيشرفت نتيجه قانون رقابت است
در بخش ديگري از اين مراسم مهندس علي قصاعي، مدير بازاريابي چيني زرين ايران نيز در مراسم رونمايي از سرويس شهرزاد گفت: در صنعت قانون رقابت حكمفرما ست كه همين امر صنايع را به سمت كيفيت بالاتر و پيشرفت سوق مي‌دهد. در حالي كه شرايط سخت اقتصادي در كشور حاكم شده است، ما طي پنج سال با تلاش همكارانمان و با كمك اساتيد آلماني سعي كرديم كه بهترين چيني جهان كه هم واجد ويژگي‌هاي برتر چيني استخواني انگليسي‌ها و هم چيني سخت آلماني‌ها باشد را پديد آوريم. ويژگي‌هايي كه قابل اندازه‌گيري است مانند شفافيت يا نورگذري، ظرافت، استحكام، سفيدي زياد و وزن كم. 

«شهرزاد » زيبا و اصيل است
مدير بازاريابي چيني زرين ايران تصريح كرد: در كنار فرمول كاملا اختصاصي اين محصول، رويه آرايي جديد اين پروژه توسط اساتيد سراميك و مجسمه‌ساز ايراني و زير نظر يك استاد آلماني شكل گرفته است. اين گروه با تحقيق درباره فرهنگ و ديدن آثار باستاني فاخر كشورمان طرح اصيلي به نام شهرزاد را خلق كردند. شهرزاد قرار است با خطوط و انحناهاي خاص خود همانند شهرزاد قص‌ گو، قصه فرهنگ و تاريخ غني سرزمين ما را براي مصرف‌كنندگان در ايران و سراسر جهان بازگو كند. 
مهندس علي قصاعي افزود: براي تزيين اين رويه‌آرايي هرچه در چنته داشتيم به‌كار برديم و از هيچ تلاشي فروگذار نكرديم. گ‌ آرايي اين محصول جديد هم توسط هنرمندان سرشناس ايراني و ايتاليايي طراحي و در نهايت با فناوري لوكس داخل لعابي تزيين شد تا هرگز به واسطه شست‌وشو مخدوش يا كمرنگ نشود و شادابي آن هميشگي باشد. 
وي تاكيد كرد: «بايد به مصرف‌كنندگان ابزار تشخيص بدهيم تا خود بتواند كيفيت را شناسايي نموده و محصول مورد نظر خود را انتخاب كنند. لذا ما با شفاف كردن ويژگي‌هاي يك محصول خوب و مرغوب مي‌توانيم ابزار لازم براي تشخيص را به مشتري ارايه كنيم.»

بايد پاي محصول با كيفيت داخلي ايستاد
مهندس سهراب قصاعي، مدير فروش چيني زرين ايران نيز طي سخناني گفت: گرچه ايران و جهان طي سال‌هاي گذشته دستخوش نوسانات شديد اقتصادي بوده اما محصولات جديدي هم به بازار عرضه شده است و كسي كه به كار خوب معتقد بوده و ثبات قدم داشته موفق بوده است. 
وي كه به عنوان آخرين سخنران مراسم رونمايي از اين برترين محصول چيني جهان سخنراني مي‌كرد، گفت: امروز يك محصول جديد به تاريخ صنعت چيني و ميراث گذشته اضافه شد. سراميك يك علم است كه در طي سال‌ها پيشرفت كرده است. در عين حال در جهان امور بازاريابي هم، كاملا علمي پيگيري مي‌شود و ما برآنيم تا براي نخستين بار در كشور با تبعيت از اين اصول محصول خود را رونمايي و عرضه كنيم. 
اين مدير تصريح كرد: متاسفانه در جامعه تجاري ما كيفيت كمتر حكمفرماست در حالي كه اين وظيفه همه ما است كه اگر توليد داخلي كيفيت داشت ولي منافع مادي‌اش به اندازه محصولات خارجي نبود پايش بايستيم. در همه جاي دنيا كميت و ماديات در درجه دوم اهميت قرار دارد و كيفيت و نحوه تعامل با مشتري حرف اول را مي‌زند. اميدواريم كه تجار ما هم به نكات و روش‌هاي علمي روز دنيا و با توجه به اصول موسوم به P۵ يعني محصول باكيفيت، محل عرضه مناسب، قيمت‌گذاري صحيح، تبليغات و در نهايت حصول رضايتمندي مردم توجه نمايند و در ترغيب مردم به خريد محصولات با كيفيت ايراني همت گمارند. 
ايزد توكليان ،مدير صادرات چيني زرين ايران نيز در حاشيه اين مراسم گفت: اين كارخانه بيش از ۱۵ سال است كه محصولات خود را به اقصي نقاط دنيا و به ويژه كشورهاي اروپايي صادر مي‌كند. 
وي با اشاره به حضور مداوم چيني زرين در نمايشگاه بين‌المللي فرانكفورت طي ۱۸ سال گذشته، درباره محصول جديد اين كارخانه گفت: هفته گذشته و با شعار «سبك شيرين پارسيان» در نمايشگاه امبينت فرانكفورت به نمايندگي از كشورمان حضور يافتيم و دنيا دستاوردهاي ما را تحسين كرد و همگان با تعجب به بررسي سرويس شهرزاد پرداختند. 
وي تاكيد كرد طرح اصيل و ايراني اين سرويس مزيت ديگري بود كه در كنار كيفيت بدنه شهرزاد، بسيار مورد توجه اروپاييان قرار گرفت و نشانه‌هايي از دريافت سفارشات جديد و انبوه اين محصول در آينده‌اي نزديك دريافت كرديم. 
در پايان اين مراسم كه با حضور نمايندگان فروش و شركاي تجاري اين شركت در محل كارخانه برگزار شد، كليه حضار به بازديد از بخش‌هاي مختلف كارخانه و خط توليد پرداختند و از نزديك با جزييات كار آشنا شدند.
کد مطلب: 1558
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *