تولید پودر پری بیوتیک از کاسنی در ایران

13 دی 1396 ساعت 15:34

محققان در پارک علم و فناوری بوعلی موفق به تولید پودر پری بیوتیک با منشا گیاهی شدند که میکروب های مفید دستگاه گوارش را افزایش می دهد.


تولیدایرانی:
یکی از مشکلات استفاده از آنتی بیوتیک ها، اسهال آنتی بیوتیکی است که به دلیل نابودی میکروارگانیسمهای مفید دستگاه گوارش بروز می کند. از این رو محققان در مرکز رشد فرآورده های دارویی بوعلی مشهد موفق به تولید ترکیبی فراسودمند شدند که دارای خواص پری بیوتیکی قوی است و میکروارگانیسمهای مفید دستگاه گوارش (پروبیوتیک ها) را افزایش می دهد.
دکتر حسین اسماعیل زاده مدیر بخش تحقیق و توسعه (R&D) یک شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فرآورده های دارویی بوعلی مشهد اظهار داشت: این محصول فراسودمند که طی پنج سال پژوهش در این شرکت دانش بنیان به تولید رسیده می تواند میکروب های مفید دستگاه گوارش را تکثیر و فعال و میکروب های بیماری زا را از بدن بیمار دفع کند.
این محقق با بیان اینکه افراد در هر سنی می توانند این محصول گیاهی را مصرف کنند، گفت: این محصول فراسودمند و پری بیوتیکی کاملا گیاهی و بدون افزودنی است که به عنوان فیبر رژیمی کاربرد دارد.
وی اظهار داشت: مصرف چنین محصولی می تواند به افزایش خواص فراسودمندی منجر شود که به ارتقاء سلامتی کمک شایانی می کند. افزایش جذب مواد مغذی در دستگاه گوارش به وسیله افزایش سطح جذب در روده کوچک و افزایش رشد ماهیچه ای و اسکلتی در کودکان و نوجوانان در حال رشد از جمله ویژگی های این محصول به شمار می رود.
اسماعیل زاده با اشاره به سایر ویژگی های پودرهای پری بیوتیک عنوان کرد: تنظیم دستگاه گوارش و مقابله با یبوست، تولید و جذب ویتامین های گروه B  ، پیشگیری و درمان پوکی استخوان با افزایش جذب مواد معدنی (آهن، کلسیم، منیزیم)، تعادل سیستم ایمنی و کاهش علائم آلرژی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش وزن و تناسب اندام از دیگر مزیت های استفاده از این پودرها است.
وی با بیان اینکه پودر پری بیوتیک مناسب افراد دیابتی در تنظیم قند خون نیز است، خاطر نشان کرد: استفاده از این پودر می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند.​
 اسماعیل زاده بیان داشت: مصرف این محصول برای کسانی که تحت درمان آنتی بیوتیکی قرارمی گیرند بسیار ضروری است و با تکثیر میکروارگانیسمهای مفید دستگاه گوارش از بروز اسهال آنتی بیوتیکی جلوگیری خواهد کرد.
به گفته مدیر بخش تحقیق و توسعه (R&D) یک شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فرآورده های دارویی بوعلی مشهد؛  پودر پری بیوتیک فراسودمند از ریشه کاسنی استخراج شده است.
وی افزود: این محصول فراسودمند و پری بیوتیکی که از چندین گیاه بومی کشور استخراج شده در مرحله تولید تجاری است و در آینده نزدیک به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.


کد مطلب: 1463

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/1463/تولید-پودر-پری-بیوتیک-کاسنی-ایران

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com