پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹

صرفه جویی در هزینه و انرژی همراه با فناوری‌های نوین+عکس

یکی از مخترعان کشورمان موفق به تولید دودکشی شده است که از خارج شدن هوای گرم محیط جلوگیری می‌کند و این موضوع سبب صرفه جویی در انرژی می‌شود.
صرفه جویی در هزینه و انرژی همراه با فناوری‌های نوین+عکس
توليد ايرانی:
یکی از پژوهشگاه‌های کشور موفق به تولید دستگاه  بازیاب  انرژی دودکش شده است که هوای گرم را به داخل محیط برمی‌گرداند و سبب ذخیره شدن انرژی و صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌شود.
این محقق کشور ما  با اشاره  اینکه هر ساله مقدار بسیار زیادی از انرژی گاز کشور هدر می‌رود، گفت: برای ذخیره انرژی گازی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها این دودکش ساخته شده است.
وی در خصوص عملکرد این دودکش اظهار کرد: از دودکش‌ها هوای گرم خارج می‌شود و برای آنکه بتوانیم از این نیروی گرمایی استفاده کنیم باید کاری کنیم تا گرما به داخل محیط باز گردد.
بازیابی انرژی همراه با دودکش دانش بنیان
این مخترع کشورمان تصریح کرد: این سیستم گرمایشی و دودی به میزان ۲۰۰ الی ۴۰۰ درجه گرما دارد که این گرما گا‌ها اتلاف می‌شود و از ساختمان‌ها و مراکز خارج می شود، برای نگهداری این گرما در محیط،   دودکش وارد عمل می‌شود و هوای گرم را به جای آنکه خارج کند به داخل ساختمان باز می‌گرداند.
وی با بیان اینکه از این دودکش در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها استفاده می‌شود، بیان کرد: به دلیل بازگشت گرما به داخل محیط اغلب وسایل گرمایشی خاموش می‌شود و این موضوع سبب می‌شود تا در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.
این مخترع خاطر نشان کرد: در دودکش‌ها سنسور‌هایی گذاشته‌ایم و آن‌ها میزان ورود و خروج گاز و گرما را تشخیص می‌دهند و بر اساس همین سنسور‌هاست که مشخص می‌شود تا چه اندازه در مصرف گاز صرفه‌جویی شده است.
وی با اشاره به اینکه دمای دودکش نباید پایین‌تر از ۱۱۰ درجه باشد، گفت: البته دمای دودکش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که دمای دودکش نباید کمتر از ۱۱۰ درجه باشد، زیرا این کار موجب تقطیر دودکش می‌شود و دستگاه خورده می‌شود، لذا سنسور‌هایی که در این دودکش قرار گرفته‌اند به این موضوع هم نظارت می‌کنند.
این مخترع کشورمان یادآور شد: این دودکش دارای تأییدیه‌های مختلفی است و همچنین بسیاری از مشتریان ما هم تأییدیه‌های مبنی بر عملکرد مثبت این دودکش به ما دادند.
انتهای پیام /
کد مطلب: 1461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *