پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰

تولید "بنزین" در پالایشگاه شازند

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند گفت: در سه ماه نخست امسال یک میلیارد و 350 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در این مجتمع پالایشگاهی تولید شد.
تولید "بنزین" در پالایشگاه شازند
توليد ايرانی: علی جمشیدی روز یکشنبه در گفت و گو یی افزود: به دلیل تعمیرات اساسی در واحد 14 پالایشگاه، روزانه حدود 14 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین در این مجتمع تولید شده و در شرایط عادی روزانه بیش از 16 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در این مجتمع تولید می شود.

وی با بیان اینکه 25 درصد از سوخت بنزین یورو 4 کشور در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تولید می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند از استاندارد یورو 4 برخوردار است، بخش عمده ای از تولیدات این شرکت در استان های تهران، البرز و خراسان رضوی به مصرف می رسد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند اظهار کرد: همچنین در سه ماه نخست امسال 950 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 در این مجتمع پالایشگاهی تولید شد که این میزان تولیدات 15 درصد از مجموع سوخت گازئیل یورو 4 مورد نیاز کشور را تامین می کند.

وی بیان کرد: 54 میلیون لیتر سوخت هواپیما، 148 میلیون لیتر نفت سفید، 697 میلیون لیتر نفت کوره (سوخت سنگین) و 39 میلیون لیتر پروپیلن بخشی از تولیدات شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در سه ماه نخست امسال است.

جمشیدی گفت: در این مدت 220 میلیون و 135 هزار لیتر گاز مایع، 527 هزار لیتر ینزین سوپر، 75 میلیون لیتر خوراک قیر و 33 میلیون کیلوگرم گوگرد در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند استان مرکزی تولید شد.

شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) تولید کننده بنزین یورو 4 و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.

این مجموعه، نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به 171 هزار بشکه در روز رسید.
کد مطلب: 141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *