شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷

۷۰ درصد تولیدات البرز قابلیت صادرات به چین را دارند

‌رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت: پروازهای کارگوی(باربری) فرودگاه پیام به عنوان یک ویژگی خاص برای صادرات گل وگیاه و گیاهان دارویی به کشورهای هدف از جمله چین است.
۷۰ درصد تولیدات البرز قابلیت صادرات به چین را دارند
‌به گزارش توليد ايرانی؛ رحیم بنامولایی در حاشیه دیدار با رییس اتاق مشترک ایران و چین اظهار کرد: با توجه به مصرف بسیار زیاد پای مرغ در چین، سازماندهی صادرات این فرآورده غذایی به آن کشور ضروری است.

وی افزود: معمولا پای مرغ مصرفی مردم چین توسط دلال های هنگ کنگ وارد این کشور می شود.
 وی به سازمان دامپزشکی ایران پیشنهاد کرد با انعقاد یک پروتکل با چین بستر را برای صادرات پای مرغ  به این کشور فراهم کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به توانمندی صنعت البرز در تولید انواع محصولات مرغوب، برای صادرات کالاهای این استان به چین پیشنهاداتی به اتاق مشترک ایران و چین ارائه کرد.
رحیم بنامولایی‌ گفت: جهت گسترش صادرات به کشور چین برگزاری همایشی با عنوان شناخت بازارهای چین ضروری است.

قابلیت صادرات 70 درصدی محصولات البرز به چین
رئیس اتاق  مشترک ایران و چین نیز در جریان بازدید ازنمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی مستقر در اتاق بازرگانی البرز گفت: هفتاد درصد محصولات تولیدی این ‌استان قابلیت صادرات به کشور چین را دارد.

سید مجید حریری از بازار کشور چین به عنوان بازاری پایداری نام برد و افزود: آشنایی کامل با این بازار نیازمند مطالعه، بررسی همه جانبه و بازاریابی اصولی است.

وی با بیان این نکته که برای توسعه صادرات به چین باید سلیقه بازار این کشور پرجمعیت  را کاملا شناسایی کنیم، گفت: یکی از محصولاتی که می تواند در کشور چین فروش خوبی داشته باشد، فرش ماشینی ساده با نقش و نگار بسیار کم  است.

سید مجید حریری اظهار کرد: چین بازار کیف و کفش دنیا را قبضه کرده است، با این حال  این کشور به عنوان بزرگترین واردکننده کیف و کفش نیز مطرح است.

وی افزود: بنابراین ما نیز می توانیم به راحتی به چین کیف و کفش صادر کنیم و ‌کفش دست دوز ما قطعا می تواند در بازار چین مشتریان فراوانی داشته باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین از امکانات فرودگاه پیام البرز و پروازهای کارگوی این فرودگاه به عنوان یک ویژگی خاص برای صادرات گل و گیاه و گیاهان دارویی به کشورهای هدف از جمله چین نام برد.
‌حریری گفت: با بهره گیری از امکانات این فرودگاه دستیابی استان البرز ‌به بازار ۳ تا ۴ میلیارد دلاری در چین امکانپذیر است.

وی افزود: درحال حاضر مجموع صادرات گیاهان دارویی ایران 25 میلیون دلار است ‌و توسعه صادرات در این زمینه نیازمند شناخت بازارهای جدید است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هر سال هشت نمایشگاه در چین برگزار می کند، شرط حضور پررنگ ‌در بازارهای این کشور را ‌شرکت در این نمایشگاه‌ها ذکر کرد.
گفتنی است، در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین اتاق بازرگانی و اتاق مشترک ایران و چین به  امضا روسای دو اتاق رسید.
کد مطلب: 13703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *