چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰

نقش زیرساختی مخابرات در راه اندازی شبکه علمی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان این که این شرکت تاکنون از راه اندازی این شبکه منفعت مالی نداشته است، گفت: در یک مدل تجارتی تصمیم درآمد مشارکت کردیم تا از محل درآمد این شبکه بتوانیم منفعت مالی و ارائه‌ی خدمت داشته باشیم.
نقش زیرساختی مخابرات در راه اندازی شبکه علمی
توليد ايرانی :رسول سراییان امروز در مراسم بهره برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور با اشاره به نقش شرکت مخابرات ایران از ابتدای تاسیس شبکه علمی کشور در سه نسل گذشته، گفت: در نسل اول در سال 1377 ما صرفا تامین کننده نیاز ارتباطی دو مگابیت بر ثانیه به دانشگاه‌ها بودیم. در نسل دوم در سال 1386 علاوه بر این که بر روی شبکه مسی امکاناتی را فراهم کردیم، فیبر نوری هم به دانشگاه‌ها ارائه شد و توسط بعضی از دانشگاه‌ها در تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دو نسل شرکت مخابرات ایران ارائه دهنده سرویس‌ بود. در نسل سوم ما به عنوان تامین کننده زیرساخت، در یک مدل تجارتی تصمیم درآمد مشارکت کردیم تا از محل درآمد این شبکه بتوانیم منفعت مالی و ارائه‌ی خدمت داشته باشیم و این موضوع انگیزه‌ای برای ما خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان این که با اشتراک منافع می‌توان موجب منفعت همگان شد، گفت: ما اعلام آمادگی کردیم علاوه بر تهران در سایر دانشگاه‌های استان‌ها خدمات خود را عرضه کنیم و نقش شرکت مخابرات را به درستی ایفا کنیم.

سراییان خاطر نشان کرد: امکاناتی که ما تاکنون عرضه کردیم هیچ گونه منفعت مالی برای مخابرات نداشته است. امیدواریم از قبل مدل تصحیح درآمد، درآمدزایی داشته باشیم. همچنین با توجه به این که ظرفیت تجهیزات به سمت نامحدود می‌رود، پیش بینی شده در این مدل تجهیزات اکتیو، به صورت مستقل در این شبکه استفاده شود.
کد مطلب: 135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *