جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۱
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸

تولید سازه هایی مقاوم برای زلزله زدگان + عکس

یکی از شهروندان موفق به طراحی سازه‌ای شده است که سرپناهی مقاوم و سازگار با محیط زیست برای زلزله زدگان محسوب می‌شوند.
تولید سازه هایی مقاوم برای زلزله زدگان + عکس
توليد ايرانی:یکی از نیازهای اصلی امروز مردم زلزله زده استان کرمانشاه سرپناه و کانکس است، یکی از شهروندان کشور موفق به ساخت سازه هایی شده است که در مدت زمانی کم و با مقاوت بسیار بالا ساخته می‌شوند و همانند کانکس عمل می‌کنند.

سازه هایی مقاوم و سازگار با محیط زیست

محمد باقر احدی در خصوص این کانکس‌های جایگزین گفت: در حال حاضر کارگاه سپاه پاسداران در مناطق زلزله زده در روز ۲۰ کانکس را تولید می‌کند، اما بر اساس ایده و طرح من می‌توان در هر نیم ساعت یک کانکس با مقاومت بسیار بالای  9 متری را ساخت.

وی در خصوص ساختار این کانکس‌ها اظهار کرد: در ساخت این سازه ها از گچ استفاده می‌شود و سقف آن از پلاستیک است  و توجه به این نکته ضروری است که این سازه ها علاوه بر مقاوم بودن با محیط زیست هم سازگار هستند.هرکدام از این سازه ها به مدت چهار سال فعالیت می‌کنند و عایق سرما و گرما هستند.

احدی ادامه داد: برای ساخت این سازه ها  به هزینه بسیار زیادی احتیاج نیست، زیرا این کانکس‌ها با گچ ساخته می‌شوند و اگر در منطقه یک بنا باشد می‌تواتند در هر نیم ساعت یکی از این سازه ها را بسازد و در اختیار مردم قرار دهد.

وی با اشاره به این موضوع که هلال احمر با ساخت این سازه ها موافقت کرده است، تصریح کرد: با رئیس هلال احمر شهر ری صحبت کردیم و وی موافقت خود را برای ساخت این سازه ها به ما اعلام کرده  و قرار است همراه با یکسری اصلاحات و اضافه کردن چند مورد به آن در روز‌های آتی ارسال کانکس‌ها  قطع شود و این سازه ها جایگزین آنها در مناطق زلزله زده شوند.

احدی یادآور شد: موضوعی که در حال حاضر برای مردم زلزله زده اهمیت بسیار زیادی دارد، امنیت است این سازه ها حتی در برابر زلزله‌هایی با ریشتر بسیار بالا هم مقاوم هستند و تخریب نخواهند شد.
کد مطلب: 1347
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *