شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱

۷ هزار تن گیلاس در استان سمنان برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برداشت هفت هزار و ۲۴۷ تن گیلاس در استان خبر داد و گفت: ۱۵۶ هکتار سطح غیر بارور محصول گیلاس وجود دارد.
۷ هزار تن گیلاس در استان سمنان برداشت شد
به گزارش توليد ايرانی؛ لطف‌الله رضایی در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ضمن بیان اینکه برداشت گیلاس در باغات استان سمنان به پایان رسیده است، اظهار داشت: امسال هفت هزار و ۲۴۷ تن گیلاس در استان سمنان برداشت شد و این در حالی است که سال گذشته میزان برداشت گیلاس در استان سه هزار و ۷۴۷ تن گیلاس برداشت شد.

وی با بیان اینکه امسال میزان تولید گیلاس مانند آلبالو و دیگر میوه سردسیری استان سمنان افزایش داشت، خاطرنشان کرد: سطح غیر بارور محصول گیلاس در سال گذشته ۱۳۲ هکتار بود و علی‌رغم افزایش این آمار به ۱۵۶ هکتار در سال جاری شاهد افزایش برداشت محصول گیلاس بودیم.

بیشترین سطح کشت گیلاس متعلق به شاهرود است
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه درمجموع امسال ۹۰۸ هکتار از باغات استان زیر کشت گیلاس بود، افزود: گیلاس ازجمله محصولاتی است که در مناطق سردسیر رشد می‌کند و بیشترین سطح محصولات سردسیری مربوط به شاهرود است.

رضایی با تأکید بر اینکه سمنان جزو ۱۵ استان برتر درزمینه تولید گیلاس در کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: این در حالی است که ایران در ردیف سه کشور اول تولیدکننده گیلاس در جهان قرار دارد.
وی در پایان با بیان ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه کشت این محصول در استان سمنان تصریح کرد: بیشترین ارقام گیلاس کشت‌شده تک‌دانه، سیاه مشهد و شیشه‌ای است.
کد مطلب: 12788
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *