شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۵

حمایت از تولیدکنندگان، مهره مفقود شده چرخۀ تولید+عکس

یک مقام مسوول گفت: اگرچه وعده هایی درخصوص ارائه بسته حمایتی داده شده، اما به عملیاتی شدن این وعده، فقط می‌توان امیدوار بود.
حمایت از تولیدکنندگان، مهره مفقود شده چرخۀ تولید+عکس
توليد ايرانی: مصطفی صفرخانی رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت اظهار کرد: بروز رکود در هریک از بخش ها موجب شده تا بخش زیادی از اصناف در وضعیت کسادی قرار گیرند و در پی این امر نخستین حلقه که تولیدکنندگان بوده، بیش از دیگر افراد متضرر خواهند شد. 

رییس اتحادیه با اشاره به اینکه تحریم اقتصادی تاثیری در بازار نداشته، تصریح کرد: تولیدکنندگان در کشور دچار تحریم داخلی هستند، این تحریم ها شامل سنگ اندازی های دارایی، بیمه، مالیات، بانک می شود. هنگامی که رشد میزان فروش تولیدکنندگان، مالیات نرخ مطالبات را افزایش می دهد، بیمه با بالا رفتن تعداد کارگران مشابه عملکرد دستگاه قبلی را دارد تولیدکننده دیگر توانی برای تولید ندارد و خود به خود از چرخه حذف می شود. 

صفرخانی افزود: سرمایه نیروی انسانی، دانش لازم برای تولید کالا با کیفیت در کشور را دارد. ارائه بسته حمایتی برای تسهیل امور تولید موجب رشد و توسعه چرخه تولید کشورها شده است. اگرچه وعده هایی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی دستگاه ذی‌ربط درخصوص ارائه بسته حمایتی داده شده، اما به عملیاتی شدن این وعده تنها می توان امیدوار بود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت بیان کرد: برخی از افراد در گذشته از حدود 300 کارگر برخوردار بوده اند، اما اکنون این تعداد به 10 نفر رسیده است.

صفرخانی با بیان اینکه قطعات تولید داخل کیفیت لازم را برای حضور در بازارهای دیگر کشورها دارند، گفت: تولیدکنندگان برای ادامه فعالیت و صادر کردن تولیداتشان نیاز به وام یا تامین منابع مالی ندارند، تنها تسهیل امور این افراد در بیمه، مالیات، بانک شرایط را برای حضور تولیدکنندگان در بازار های جهانی مهیا خواهد کرد.

وی در خصوص واردات بی رویه تولیدات خارجی به کشور یادآور شد: فعالان این صنف اظهار کرده اند که ورود بی رویه کالاهای خارجی بازار قطعات داخلی را قبضه کرده است.  این امر به علت ارزان تر بودن نمونه های خارجی است که اگر وعده های مسوولین محقق شود،هزینه های تولید کاهش می یابد. البته لازم به ذکر است که هنگامی که یک کالا در کشور درحال تولید و ارتقای کیفی است، نباید نمونه خارجی آن وارد شود.

 
کد مطلب: 1159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *