پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲

خطر حذف تشک دوزان خودرو از چرخه تولید +عکس

رییس اتحادیه تشک دوزان خودرو گفت: رکود، در همه بخش های اصناف، نفوذ کرده و بخش زیادی از تولیدکنندگان تشک خودرو در وضعیت تعطیلی قرار گرفته اند.
خطر حذف تشک دوزان خودرو از چرخه تولید +عکس
توليد ايرانی:حسین جعفری رئیس اتحادیه تشک دوزان خودرو در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: رکود به صورت همه گیر در عمده صنوف وجود دارد به طوری که مشاغلی که حتی مایحتاج اصلی مردم را تامین می کنند دچار کسادی شده اند.
وی ادامه داد: صنف تشک دوزان که عمدتا تولیدکننده هستند به علت شدت گرفتن رکود حاکم بر بازار، بیش از پیش در معرض خطر قرار گرفته و بخش قابل توجهی از افراد را به سمت تعطیلی کشانده اند، درحالی که از سال 92، بازار در وضعیت کسادی قرار گرفته و اقدامی هم از سوی دولت در خصوص حمایت از فعالان این صنف تا کنون صورت نگرفته است.
 جعفری با اشاره به روش دولت درخصوص کاهش نرخ تورم که تاثیرات زیادی در پایین آورن قدرت خرید مردم داشته افزود: بالا بودن سود های بانکی، نقدینگی و سرمایه گذاری، مردم را از بازار خارج کرده و به همین دلیل  گردش مالی افراد در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و بخش باقی مانده از آن، قدرت خرید تشک خودرو را ندارند که این امر موجب می شود که  رونق اقتصادی هم در بازار آن طور که باید و شاید است شکل نگیرد.
 رئیس اتحادیه در خصوص برخی از تولیدکنندگان این صنف که با برخی از خودروسازان همکاری دارند بیان کرد: تعدادی از تولیدکنندگان، تولیداتشان توسط خودروسازان خریداری می شود اما این خودروسازان عمدتا مطالبات این افراد را به صورت بلند مدت پرداخت می کنند که این امر موجب شده تا تشک دوزان متضرر شوند و برای خرید مواد اولیه جهت تولید، دچار مشکل شوند.
وی با توجه به اینکه بازار های هدف، برای صادرات، تشک خودرو کردستانعراق و برخی از کشور های اطراف بوده  تصریح کرد: تشک های مورد نیاز این کشورها به سبب اینکه خودروهای مورد استفادشان مشابه نمونه های داخلی بوده، بازار های هدف برای صادرات خواهند بود، مدل صندلی و تشک هایی که در برخی از کشورهای اروپایی برای خودروها مورد استفاده قرار می گیرد با نسخه ی داخلی تفاوت داشته و به همین دلیل، نمی توان برنامه ای برای صادر کردن تشک خودرو به این کشور ها مد نظر داشت.
رئیس اتحادیه تشک دوزان خودرو همچنین درباره ی مالیات بر درآمدی که از کسبه و تولیدکنندگان دریافت می شود خبر داد و گفت: مطالبات این دستگاه، عمدتا مالیات بر سرمایه و یا موقعیت واحد صنفی بوده به این ترتیب که به جای محاسبه درآمد کسبه یا تولیدکننده، مالیات براساس تعداد ماشین آلات و دستگاه مورد استفاده موقعیت واحد صنفی، بررسی و محاسبه شود درحالی که ممکن است فعال آن صنف درآمد قابل توجهی کسب نکرده باشد.
انتهای پیام/ 
رکود کمر تشک دوزان خودرو را خم کرد
 
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کد مطلب: 1148
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *