شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰

برداشت بادام زمینی در کوثر

مدیر جهاد کشاورزی کوثر از آغاز برداشت بادام زمینی در این شهرستان و پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۰ تن بادام زمینی از اراضی زیر کشت خبر داد.
برداشت بادام زمینی در کوثر
به گزارش توليد ايرانی؛ خیبرعلی جلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بادام زمینی کشت شده در سطح سه هکتار از رقم نورت کارولینا ۲ بوده و با غلات تناوب زراعی خوبی دارد.

وی اظهار داشت: بادام زمینی جزو محصولاتی با ارزش افزوده بالاست که توسعه کشت آن می‌تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی کند، بویژه اینکه این محصول از لحاظ فنی و تخصصی در تناوب با غلات قرار گرفته و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

او گفت: دانه بادام زمینی دارای ۳۰ تا ۴۵ درصد روغن و ۲۵ درصد پروتئین بوده و این گیاه باعث تثبیت ازت هوا در خاک می‌شود، بنابراین کشت این محصول به حاصلخیزی خاک کمک کرده و درآمد خوبی نیز برای کشاورزان دارد.

وی توسعه مکانیزاسیون و افزایش صنایع تبدیلی را از راهکارهای موثر در ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول دانست و افزود: کشت مکانیزه بادام زمینی بخاطر کاهش هزینه‌ها، استفاده مناسب از زمین، سهولت کار و بهره‌وری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: همچنین افزایش صنایع تبدیلی و فرآوری بادام زمینی منجر به کاهش ضایعات و بهبود کیفیت این محصول می‌شود.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
کد مطلب: 11307
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *